REPAIR

REPAIR: REconfigurable Parasitic Array for Intelligent TRansportation

Σχεδίαση και Ανάπτυξη Προηγμένων Παρασιτικών Στοιχειοκεραιών για Συνεργατικά Συστήματα Οδικών Επικοινωνιών (V2V)

Φορέας Χρηματοδότησης: «Υποστήριξη Eρευνητών με Έμφαση στους Νέους Ερευνητές ΕΔΒΜ34» (ΕΣΠΑ)

Σκοπός του έργου REPAIR

Σκοπός του έργου REPAIR είναι η σχεδίαση, κατασκευή και μέτρηση κεραιών για συστήματα ευφυών μεταφορών ITS (Intelligent Transportation Systems). Πιο συγκεκριμένα, αφορά τη σχεδίαση και την ανάπτυξη μιας προηγμένης στοιχειοκεραίας που θα προσφέρει λύσεις στα ανοικτά ερευνητικά ζητήματα όπως το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον διαλείψεων (multipath), οι υψηλές σκεδάσεις που προέρχονται είτε από κοντινούς σκεδαστές είτε από το ίδιο το όχημα, οι έντονες παρεμβολές και η εξασφάλιση εκπομπής και λήψης προς και από όλες τις κατευθύνσεις (broadcasting).. Η πραγματοποίηση της μελέτης θα επικεντρωθεί σε έναν συγκεκριμένο τύπο παρασιτικών στοιχειοκεραιών που είναι γνωστές ως Electronically Steerable Passive Antenna Radiators (ESPARs). Οι κεραίες ESPAR αποτελούν μία οικονομική, απλοϊκή και συμπαγή λύση σε σχέση με τις συμβατικές στοιχειοκεραίες καθότι η συστοιχία τους απαρτίζεται από παρασιτικά στοιχεία και ένα μόνο ενεργό κεραιοστοιχείο. Ταυτόχρονα, προσφέρουν τη δυνατότητα επανα-προσδιορισμού του διαγράμματος ακτινοβολίας τους. Κατά αυτόν τον τρόπο, μέσω της εφαρμογής τους σε τεχνικές μεταγωγής ή διαφορισμού διαγράμματος μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση των συστημάτων ITS και συνεπώς την αξιοπιστία της ζεύξης μεταξύ των οχημάτων οδηγώντας στη μείωση των συγκρούσεων, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (και άρα της εκπομπής ρύπων) και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.Μια απεικόνιση της δυνατότητας επαναπροσδιορισμού του διαγράμματος ακτινοβολίας της προτεινόμενης κεραίας σύμφωνα με την εκάστοτε θέση των οχημάτων δίνεται στο παρακάτω σχήμα.

Μεθοδολογία Υλοποίησης

Στα πλαίσια του έργου REPAIR το εργαστήριο θα συμμετάσχει στην υλοποίηση των ακόλουθων διεργασιών:

  • Η σχεδίαση και βελτιστοποίηση παρασιτικών στοιχειοκεραιών με χρήση ηλεκτρομαγνητικού (Η/Μ) προσομοιωτή.
  • Μελέτη της τοποθέτησής τους και η εύρεση βέλτιστης θέσης πάνω στο όχημα ταυτόχρονα με τη δοκιμή διαφορετικών τύπων κεραιών ESPAR ανά θέση. Ενσωμάτωση ομοιώματος ανθρωπίνου σώματος στο συνδυαστικό μοντέλο οχήματος – κεραίας και εκτίμηση του ειδικού δείκτη απορρόφησης (SAR). Ορισμός τροποποιημένης εκδοχής IST-WINNER2 μοντέλου ραδιοδιαύλου και καθορισμός παραμέτρων.
  • Κατασκευή των τελικών μοντέλων των παρασιτικών στοιχειοκεραιών.
  • Χαρακτηρισμός των στοιχειοκεραιών ως προς το συντελεστή ανάκλασης με χρήση αναλυτή κυκλωμάτων (VNA) όσο και του διαγράμματος ακτινοβολίας (κατευθυντικότητα, κέρδος) με μέτρηση ακτινοβολίας σε περιβάλλον ανηχοϊκού θαλάμου. Επιβεβαίωση της διατήρησης των χαρακτηριστικών κατά τον επαναπροσδιορισμό του διαγράμματος.