REPAIR: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Προηγμένων Παρασιτικών Στοιχειοκεραιών για Συνεργατικά Συστήματα Οδικών Επικοινωνιών (V2V)
Φορέας Χρηματοδότησης: Συγχρηματοδοτούμενο Έργο, Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.)
Δράση: «Υποστήριξη Ερευνητών με Έμφαση στους Νέους Ερευνητές ΕΔΒΜ34» (ΕΣΠΑ)
REPAIR: REconfigurable Parasitic Array for Intelligent TRansportation
Funding Body: This research is co-financed by Greece and the European Union (European Social Fund-ESF) through the Operational Programme Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014–2020 in the context of the project “REPAIR (REconfigurable Parasitic Array for Intelligent TRansportation) (MIS 5007635)”
Σκοπός του έργου REPAIR είναι η σχεδίαση, κατασκευή και μέτρηση κεραιών για συστήματα ευφυών μεταφορών ITS (Intelligent Transportation Systems). Πιο συγκεκριμένα, αφορά τη σχεδίαση και την ανάπτυξη μιας προηγμένης στοιχειοκεραίας που θα προσφέρει λύσεις στα ανοικτά ερευνητικά ζητήματα όπως το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον διαλείψεων (multipath), οι υψηλές σκεδάσεις που προέρχονται είτε από κοντινούς σκεδαστές είτε από το ίδιο το όχημα, οι έντονες παρεμβολές και η εξασφάλιση εκπομπής και λήψης προς και από όλες τις κατευθύνσεις (broadcasting).. Η πραγματοποίηση της μελέτης θα επικεντρωθεί σε έναν συγκεκριμένο τύπο παρασιτικών στοιχειοκεραιών που είναι γνωστές ως Electronically Steerable Passive Antenna Radiators (ESPARs). Οι κεραίες ESPAR αποτελούν μία οικονομική, απλοϊκή και συμπαγή λύση σε σχέση με τις συμβατικές στοιχειοκεραίες καθότι η συστοιχία τους απαρτίζεται από παρασιτικά στοιχεία και ένα μόνο ενεργό κεραιοστοιχείο. Ταυτόχρονα, προσφέρουν τη δυνατότητα επανα-προσδιορισμού του διαγράμματος ακτινοβολίας τους. Κατά αυτόν τον τρόπο, μέσω της εφαρμογής τους σε τεχνικές μεταγωγής ή διαφορισμού διαγράμματος μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση των συστημάτων ITS και συνεπώς την αξιοπιστία της ζεύξης μεταξύ των οχημάτων οδηγώντας στη μείωση των συγκρούσεων, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (και άρα της εκπομπής ρύπων) και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Μια απεικόνιση της δυνατότητας επαναπροσδιορισμού του διαγράμματος ακτινοβολίας της προτεινόμενης κεραίας σύμφωνα με την εκάστοτε θέση των οχημάτων δίνεται στο παρακάτω σχήμα.
Στα πλαίσια του έργου REPAIR το εργαστήριο θα συμμετάσχει στην υλοποίηση των ακόλουθων διεργασιών: